zondag 31 oktober 2010

Log Cabin

Het nieuwe project, de Log Cabin, met de nieuwe MM liniaal, is bijzonder goed gegaan. Dat ik dat nog eens zou doen op de naaimachine had ik niet gedacht. Eerst de repen snijden, ik heb twee kleuren gebruikt,
dat ging super, ik moet alleen zo'n grote platte liniaal kopen, die ik nu gebruik is niet echt geschikt voor een rolmes, ik blijf in de kant haken en er breken steeds stukjes vanaf. Dan de repen weer in stukjes,

en dan kan het echte werk beginnen, voor het eerste blok een rood lapje erbij gezocht en dan maar aan de gang met die machine, snor, snor, snor, dat gaat als een sneltrein zeg,



en het resultaat is super, wat kan je veel patronen maken met een Log Cabin, dit zijn er maar twee,


ik ga er nog 14 bijmaken dan kan ik er een mooie top van maken.
Ook heb ik een nieuw breiwerkje opgezet, een patroontje wat ik op een blog voorbij zag komen, zo leuk, gelijk besteld en aan begonnen. Het is van Mary Jane's Tearoom, haar website:http://www.maryjanestearoom.com/, ik ga Anika maken.
 Vanmiddag hebben we nog iets leuks, we gaan whisky proeven in Geertruidenberg en daarna lekker uit eten, de jongste DD gaat gezellig mee, dat is ook een echte liefhebster. DH is wandelen, ik hoop maar dat ie niet al te nat is geregend.
De hond gaat uit logeren bij de oudste DD, nu zij geen hond meer heeft is dat wat makkelijker geworden, ik heb net nog even gebadderd en zijn tandjes gepoetst, vindt ie niet leuk hoor maar af en toe moet dat toch gebeuren. Hij wordt vreselijk vuil hier als het regent, wij lopen op de dijk en daar zijn ze nog bezig met de aardappel oogst, alles is blubber nu en dan zo'n laag wit hondje is dan plotseling lichtbruin gevlekt bij thuiskomst.
Donderdag moet ik naar het St.Franciscus Gasthuis voor mijn knie, het wordt nu niet erger maar zeker niet beter.
Ik wens jullie een fijne Zondag en een goede week, groetjes van
Els.


1 opmerking:

Carla zei

Wat een mooie blokjes, vind het patroon met de molentjes het leukst. En Anika is een schatje! Eet smakelijk vanmiddag.