dinsdag 27 april 2010

Afternoon Teaen


Manlief had gisteren nog een reuze leuke verrassing voor me, heerlijk afternoon teaen bij Hotel New York in Rotterdam, dat is zo heerlijk om te doen en zeker met dat mooie weer, na de Tea even op een bankje aan het water zitten uitbuiken en genoten van het uitzicht
We gingen met de auto naar een P&R bij de brienenoordbrug en met de metro de stad in, wij op ons gemak maar om ons heen heel veel mensen met grote haast en vanmorgen zit ik  in een oud Plus Magazine te bladeren en lees een collumm van Lenny Langerveld wat precies beschreef wat ik voelde toen ik naar die mensen keek die zichzelf zo haasten. Nu een stukje uit de collumm
"Ik had een buurvrouw die zich altijd een slag in de rondte haastte. Op haar 36e kwam ze met fiets en al onder een auto en ik heb de gedachte nooit van me af kunnen zetten, dat ze al die jaren zo hard moest rennen om op tijd bij dat Dafje te zijn. 'Einde citaat.
Dus mensen, doe eens wat rustiger aan, metro's rijden zo'n beetje om de 5 minuten, de rij in de supermarkt bij de kassa wordt niet korter door je opgefokt te gaan gedragen, stop gewoon als het stoplicht op oranje springt, haal eens even diep adem en kom tot jezelf.
Ja ja, verbeter de wereld en begin bij jezelf he, maar dat doe ik ook hoor, ik probeer zo relaxt mogelijk door de wereld te gaan en dat lukt me aardig, ik voel me daar erg goed bij.
Groetjes van


3 opmerkingen:

pauline zei

hallo Els,
via allerlei omzwervingen ben ik bij je op het blog gekomen. Het gedicht van gisteren sprak me al aan, maar het citaat en je eigen commentaar sprak me erg aan. Ik probeer ook, ondanks alles wat om me heen gebeurt, tijd te nemen voor rust en het genieten van alle fijne dingen.
Ik vind je blog zo leuk dat ik hem bij mijn favorieten heb gezet.

crea annemieke zei

Dag Els,

Ik zag dat je op mijn blog een kijkje hebt genomen.Nou ik ben nieuwsgierig en kijk even terug. Wat een gezellige blog en leuke verhaaltjes..... Ik ga je volgen, Ok?
Fijne dag en groetjes van Annemieke

Daniƫlle zei

Alles op zijn tijd nietwaar? En haastige spoed ... maar van een beetje opschieten hou ik wel hihi! Mooie avond, groeten, Daniƫlle